موسسه حقوقی ثبتی مشهور

موسسه حقوقی مشهور برترین برند خدمات حقوقی، ثبتی و مهاجرتی در کشور است. مشاوره رایگان از طریق شماره 88214821-021

موسسه حقوقی ثبتی مشهور

موسسه حقوقی مشهور برترین برند خدمات حقوقی، ثبتی و مهاجرتی در کشور است. مشاوره رایگان از طریق شماره 88214821-021

موسسه حقوقی ثبتی مشهور

موسسه حقوقی ثبتی مشهور
موسسه حقوقی ثبتی مشهور به عنوان برترین برند خمات حقوقی، ثبتی و مهاجرتی کشور است که سالیان طولانی در زمینه های تخصصی مختلف به ارائه خدمات می پردازد.
جهت مشاوره رایگان با کارشناسان خبره موسسه حقوقی مشهور در تماس باشید: ۸۸۲۱۴۸۲۱-۰۲۱

مهمترین خدماتی که موسسه حقوقی مشهور ارائه می نماید شامل موارد ذیل است:

ثبت انواع شرکت بصورت کاملا تخصصی در تمام نقاط ایران
ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت ها
ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری
ثبت برند و علامت تجاری
ثبت موسسه غیر تجاری
ثبت طرح های صنعتی
ثبت اختراعات
رتبه بندی تخصصی شرکت ها
اخذ رتبه و گرید شرکت
اخذ و تمدید کارت بازرگانی
اخذ کد اقتصادی
اخذ گواهی ارزش افزوده
پلمپ دفاتر قانونی

وکالت در دعاوی حقوقی، کیفری، ثبتی و خانواده
مشاوره حقوقی
طلاق توافقی
وکیل ملکی
وکیل خانواده
وکیل کیفری
وکیل مالیاتی
وکیل مهاجرت
و بسیاری خدمات فاخر دیگر

جهت آشنایی بیشتر با خدمات متنوع و تخصصی موسسه حقوقی مشهور، به وبسایت https://www.mashhoor.ir مراجعه نمایید.

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، خیابان بیست و یکم، پلاک 24، طبقه 5، واحد 14

شماره تماس: ۸۸۲۱۴۸۲۱-۰۲۱ و ۱۱۵۱۲۱۲-۰۹۳۹

۲ مطلب در اسفند ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای ثبت شرکت در تهران و ایران

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت شامل چه مواردی است؟ برای ثبت یک شرکت چه اقداماتی لازم است؟ مراحل ثبت شرکت چیست؟ هزینه ثبت یک شرکت چقدر است؟ در این مقاله که تحت عنوان راهنمای ثبت شرکت در تهران و ایران نوشته شده است، سعی داریم به این سوالات پاسخ دهیم تا در واقع برای شما یک مشاوره ثبت شرکت مناسب تهیه دیده باشیم.

مراحل ثبت شرکت

مرحله اول

اولین مرحله از راهنمای ثبت شرکت انتخاب شرکاء و سهامداران مناسب است. شاید وقتی از مراحل ثبت شرکت صحبت باشد به فکر هر موضوعی باشید بغیر از انتخاب سهامداران و شرکاء مناسب و اصلاً این موضوع را به عنوان یکی از مراحل ثبت شرکت هرگز در نظر نگرفته باشید.

امّا باید بدانید که اتفاقاً این مرحله یکی از مهمترین مراحل است، چراکه اگر در انتخاب شرکاء و سهامداران به درستی عمل ننموده باشید، به راحتی شرکت خود را دچار چالش خواهید نمود و همین موضوع باعث اجاد مشکلات بسیار زیادی برای شما خواهد شد.

مرحله دوم

دومین مرحله از مراحل ثبت شرکت انتخاب نوع شرکت است.

باید در نظر داشته باشید که مطابق با قانون تجارت، در ایران 7 نوع شرکت به شرح ذیل داریم.

شرکت سهامی که خود شامل شرکت سهامی خاص و سهامی عام می شود

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت نسبی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت تعاونی اعم از تعاونی مصرف و تعاونی تولید
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی

نکته: در ایران با توجه به شرایط موجود و همچنین تصمیم اکثریت متقاضیان ثبت شرکتها خصوصاً متقاضیان ثبت شرکت ارزان بیشترین نوع شرکتی که به ثبت میرسد، شرکت با مسئولیت محدود و پس از آن شرکت سهامی خاص در رتبه بعدی قرار دارد.

سوال: تعرفه و هزینه ثبت شرکت سهامی خاص بیشتر است یا شرکت با مسئولیت محدود؟

پاسخ: با توجه به مسائلی مانند واریزی های اداره ثبت شرکت ها و علائم تجاری و همچنین دریافتی موسسات ثبتی و حق الوکاله وکیل دادگستری و مسائل دیگر که در هزینه های ثبت شرکت تاثیر گذار است مانند هزینه های مربوط به روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار باید بگوئیم که عملاً هیچ تفاوتی بین هزینه و قیمت ثبت شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص وجود ندارد.

مرحله سوم

مرحله سوم پس از انتخاب نوع شرکت، تعیین مواردی مانند موارد ذیل است:

  • میزان سرمایه شرکت
  • تعیین آدرس و کد پستی شرکت
  • انتخاب اولین مدیران شرکت
  • تعیین سمت مدیران شامل: مدیر عامل، رئیس هیات مدیره و نایب رئیس هیات مدیره
  • موضوع فعالیت شرکت
  • انتخاب اسم شرکت
  • تعیین میزان سهم الشرکه و میزان سهام سهامداران و شرکاء شرکت
  • تعیین وضعیت حق امضاء شرکت
  • انتخاب بازرس اصلی و بازرس علی البدل شرکت (اگر شرکت مورد نظرتان، سهامی خاص باشد)
  • تعیین روزنامه کثیرالانتشار شرکت

نکته: متقاضیان معمولاً سعی دارند ارزانترین روزنامه کثیرالانتشار را برای شرکت خود انتخاب نمایند و به همین متظور ما روزنامه ابرار را پیشنهاد می نماییم.

مرحله چهارم

مرحله بعدی بارگذاری اطلاعات فوق الذکر در سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها است. برای اینکار باید با نحوه عملکرد و کار با سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها آشنایی کامل داشته باشید در غیر اینصورت موجب می شود احتمال اینکه بارها و بارها پرونده ثبتی شما با اخطار رفع نقص و اخطار رد مواجه شود بسیار زیاد است.

در این محرله ابتدا نام شرکت شما مورد بررسی کارشناس تعیین نام اداره ثبت شرکت ها و تایید وی قرار می گیرد و در این زمان می توانید اوراق شرکت مانند اساسنامه شرکت ، شرکتنامه و باقی اوراق را پرینت و امضاء نمایید و از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید.

مرحله پنجم

پس از پست مدارک به اداره ثبت شرکت ها، پرونده ثبتی شما توسط کارشناسان اداره ثبت شرکتها مورد بررسی قرار میگرید و اگر در هنگام تهیه و تنظیم اوراق و اسناد و مدارک و همچنین بارگذاری اطلاعات در سامانه اداره ثبت شرکت ها خطایی انجام نداده باشید، به شرکت شما شماره ثبت و شناسه ملی تعلق می گیرد و شما و یا وکیل شما می توانید با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و واریز برخی از هزینه های ثبت شرکت و همچنین ارائه رسید اوراق ثبت شرکت خود را که ممهور به مهر اداره ثبت شرکتها شده است را تحویل بگیرید.

مرحله ششم و آخر

پس از آنکه مدارک شرکت خود را از اداره ثبت شرکت ها تحویل گرفتید اقدامی که در این زمان لازم است واریز مبلغ مربوط به انتشار آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و انتشار مراتب ثبت شرکت در روزنامه رسمی کشور و همچنین انتشار آگهی ثبت تاسیس شرکت در روزنامه کثیرالانتشار شرکت است که در بالا در مورد ان صحبت کردیم.

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

هزینه های ثبت یک شرکت بستگی به مسائلی مانند نوع روزنامه کثیرالانتشاری که انتخاب می نمایید، میزان سرمایه شرکت، تعداد شرکاء و سهامداران و مسائلی مانند این دارد. قبلاً مقاله با عنوان تعرفه و قیمت ثبت شرکت منتشر نموده ایم که توصیه می نماییم برای اطلاع بیشتر از هزینه های ثبت شرکت آن را مطالعه نمایید.

مدارک ثبت شرکت چه مواردی است؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت شامل چه مواردی است؟ این سوال یکی از سوالات پر تکرار متقاضیان ثبت شرکت است که در پاسخ باید بگوییم در حال حاضر و با توجه به رویه جدیدی که از ابتدای سال 1398 در جریان است، هیچ مدرک خاصی مانند: تصویر مدارک هویتی سهامداران، شرکاء و بازرسین شرکت، گواهی سوء پیشینه برای مدیران و بازرسین شرکت و غیره دیگر لازم نیست و فقط اگر موضوع شرکت شما از انواع موضوعات مجوزی باشد، باید مجوز خود را به همراه اوراق شرکت مانند اساسنامه، شرکتنامه و غیره از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.

 

منبع: ثبت شرکت ها

 

 

 

 

 

  • ۰
  • ۰

مراحل ثبت برند در چند مرحله ساده

 

به دلیل اهمیت فوق العاده زیادی که ثبت برند تجاری دارد و به دلیل آنکه متقاضیان گرامی معمولاً اطلاعات کافی در زمینه ثبت علائم تجاری ندارند، در این نوشته تصمیم گرفتیم شما را با بحث ثبت برند و ثبت علامت تجاری در چند گام آشنا نماییم که در ادامه مشاهده می فرمایید

 

مرحله اول

 

مشاوره کاملاً تخصصی و رایگان با کارشناسان باتجربه در ارتباط با مراحل ثبت برند و برندینگ و مدارک مورد نیاز آن و مدّت زمانی که حدوداً به طول می‌انجامد تا برند شما به ثبت برسد.

 

همچنین هزینه ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، اولین گام از مراحل ثبت برند است و اقدام بعدی انتخاب یک واژه مناسب، شکل و تصویر زیبا و یا ترکیبی از هر دو است.

 

باید این موارد را به گونه‌ای انتخاب نمایید که برند شما پس از ثبت برند به راحتی در اذهان مخاطبان ماندگار شود و معرف کالا یا خدمتی باشد که ارائه می‌نمایید.

 

مرحله دوم

 

ابتدا استعلام نمایید عین یا شبیه برندی که قصد ثبت آن را دارید قبلاً در همان طبقه ثبت شده است یا خیر.

 

در صورت وجود مشابهت بین برند مورد نظر شما و برندی که قبلاً در همان طبقه ثبت شده است، تقاضای شما رد خواهد شد.

 

برندی که تقاضای آن یکبار از سوی کارشناسان اداره مالکیت معنوی رد شود، برای دفعات بعدی شانس بسیار کمی برای ثبت شدن دارد و اصطلاحاً سابقه چنین برندی خراب می‌شود.

 

ما به شما اکیداً توصیه می‌نماییم که این مرحله از مراحل ثبت برند را کاملاً جدی بگیرید!

 

قبل از شروع هر اقدامی ابتدا برند مورد نظر خود را استعلام نمایید تا از درصد موفقیت ثبت شدن آن اطلاع پیدا کنید.

 

به همین وسیله می‌توانید از هدر رفتن هزینه و زمان خود جلوگیری نمایید.

 

برای استعلام برند بصورت کاملاً رایگان، فوری و آنلاین و در هر زمانی از شبانه روز می‌توانید از طریق کلیک بر روی آیکون زیر، وارد مرحله مربوطه شوید و بدون نیاز به داشتن تجربه و دانشی خاص، برند مورد تقاضای خود را در طبقه مورد نظرتان استعلام نمایید و چنانچه «عین و یا شبیه» برند مورد نظرتان قبلاً برندی ثبت نشده بود، آنگاه با خیالی آسوده مراحل ثبت برند را آغاز نمایید.

 

مرحله سوم

 

سومین گام از مراحل ثبت برند فراهم نمودن مدارک مورد نیاز آن است که در ادامه همین مقاله مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را بصورت مفصل شرح داده‌ایم.

 

مرحله چهارم

 

در گام بعدی باید با ورود به سایت مرکز مالکیت معنوی وارد قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری شوید.

 

سپس اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان، مجوز فعالیت، کارت بازرگانی (اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید) و همچنین نمونه برند خود با اندازه ۶ × ۶ سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید.

 

پس از طی نمودن و تکمیل مراحل مورد نیاز برای ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پرداخت هزینه مربوطه، در سامانه برای شما برگه‌ای نمایش داده می‌شود که باید آن را پرینت نموده و با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی اقدام به تایید اطلاعات وارد شده در سامانه نموده و از دفترخانه مذکور گواهی امضاء و فرم تایید اطلاعات کاربری دریافت کنید.

 

سپس باید با وارد کردن اطلاعات این فرم در سامانه، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایید که جهت پیگیری‌های بعدی و اطلاع از نوبت شما در صف هر کدام از کارشناسان و اقدامات بعدی باید از طریق همین نام کاربری و رمز عبور اقدام کنید.

 

مرحله پنجم

 

پس از آنکه اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما توسط هر سه کارشناس و رئیس اداره علائم تجاری بررسی و فاقد نقص اعلام و مورد تایید قرار گرفت، برای شما پیامکی ارسال می گردد که ثبت علامت تجاری مورد تقاضای شما از سوی اداره علائم تجاری بلامانع تشخیص داده شده است.

 

در این مرحله باید بصورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه و پرونده فیزیکی علامت تجاری را تشکیل دهید.

 

برای این منظور باید حتماً تصویر برابر اصل کلیه مدارکی که در هنگام تکمیل و ارسال اظهارنامه ثبت علامت تجاری خود در سامانه بارگزاری و آپلود نموده‌اید را با خود به همراه داشته باشید.

 

مرحله ششم

 

پس از تشکیل پرونده فیزیکی علامت تجاری، از طرف اداره مالکیت موضوع تقاضای ثبت علامت تجاری شما به روزنامه رسمی ارسال می‌گردد.

 

در این زمان برای شما امکان واریز هزینه روزنامه رسمی نوبت اول که به آگهی تقاضای علامت تجاری موسوم است فراهم می شود.

 

سپس باید اقدام به واریز هزینه مربوطه نمایید که پس از سپری شدن حدوداً یک هفته، روزنامه چاپ و به آدرس شما ارسال می‌شود.

 

مطابق با قانون، از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول برای اشخاص ثالث ۳۰ روز فرصت وجود دارد که اگر ثبت علامت تقاضا شده را مغایر با حقوق قانونی خود می دانند نسبت به ثبت آن رسماً اعتراض نمایند.

 

اگر در این فرصت ۳۰ روزه اعتراضی به اداره مالکیت ارسال نشود، امکان پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم فراهم می گردد.

 

با پرداخت این هزینه حدوداً یک هفته زمان میبرد تا روزنامه نوبت دوم چاپ و به آدرس شما ارسال شود.

 

همچنین پرداخت هزینه حق الثبت اقدامی تکمیلی است که باید در این زمان انجام دهید.

 

مرحله هفتم

 

آخرین گام از مراحل ثبت برند تجاری آن است که با در دست داشتن مدارکی مانند یک نسخه از هر دو روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، یک نسخه از اظهارنامه علامت تجاری و ۱۰ نمونه از برند در ابعاد ۶*۶ مجدداً به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید و ضمن ارائه رسید، سند برند خود را تحویل بگیرید.

 

نکته مهم: پس از تایید کارشناسان و رئیس اداره علائم تجاری و اعلام بلامانع بودن ثبت علامت تجاری مورد تقاضا، برای تشکیل پرونده فیزیکی و پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول صرفاً ۳۰ روز فرصت دارید و اگر این فرصت ۳۰ روزه را از دست بدهید، ثبت برند مورد نظر شما کان لم یکن تلقی خواهد شد.

 

نکته مهم: اگر پروسه و مراحل ثبت برند شما توسط موسسات ثبتی انجام می‌گیرد، هیچ نیازی به مراجعه حضوری شما به اداره مالکیت معنوی وجود ندارد و مواردی نظیر مراجعه به این اداره، تشکیل پرونده فیزیکی،  پرداخت هزینه روزنامه رسمی نوبت اول و دوم، پرداخت هزینه حق الثبت، مراجعه مجدد به اداره مالکیت، دریافت سند برند و تحویل آن به شما همگی جزء خدماتی است که باید توسط موسسه‌ای که با شما قرارداد بسته است انجام شود.

 

منبع: ثبت برند تجاری